St. Barnabas kimdir?
Salamis'te
doğmuş Yahudi bir ailenin oğlu olan, St. Barnabas, Kudüs'te eğitim gördükten
sonra Kıbrıs'a döner ve Hıristiyanlığı yaymak için 45 yılında St. Paul ile
çalışmaya başlar. Bu faaliyetlerden dolayı vatandaşları tarafından taşlanarak öldürülüp,
cesedi denize atılmak üzere bir bataklığa saklanır. St. Barnabas'ın öğrencileri
olayları izleyip, cesedi Salamis'in batısında bir yeraltı mağarasına gömerler
ve göğsüne de St.Mathews'un yaptığı incilin kopyasını koyarlar. Cesedin yeri
bilinmediğinden uzun yıllar gizli kalır.
432 yıl sonra piskopos Anthemios,
mezarı rüyasında gördüğünü söyleyerek, açılmasını ister. Mezar açıldığında St.
Mathews incili dolayısıyla, St. Barnabas teşhis edilmiş olur. Bu keşif
sonrasında Piskopos, İstanbul'a giderek İmparator Zeno'yu bilgilendirir ve
Kıbrıs kilisesinin özerkliğini kazanır. İmparator, gömütün bulunduğu yerde bir
manastır inşa edilmesi için bağışta bulunur. Manastır 477'de inşa edilir.
Manastır bir kilise, avlu ve avlunun üç yanında bir zamanlar papazların
yaşadığı odalardan meydana gelmiştir.
St. Barnabas kilisesinde çoğunluğu 18.
yy'dan kalma zengin bir ikon koleksiyonu bulunmaktadır. Manastırın avlusunda
bulunan bazalt değirmen Enkomi yerleşim bölgesinden, diğer sütun ve taşlar ise
Salamis'ten gelmiştir. Papazların yaşamlarını sürdürdüğü odalar ise restore
edilerek bir Arkeoloji müzesi haline getirilmiştir. Bölgenin en geniş
müzesinde, Kıbrıs'ın Neolitik Döneminden Roma Dönemine dek geniş bir çizgideki
tarihsel sürece ait çeşitli eserleri görebilmek mümkündür.
Barnabas
İncili
Barnabas'ın
kaleme aldığı incil, zamanının çoğunu, mesajını yaydığı üç yıllık süre içinde
bizzat İsa'nın yanında geçiren bir kişi tarafından yazılmış ve bugüne
kadar gelmiş, bilinen tek İncil'dir. Kabul edilmiş dört İncil'in yazarlarının
aksine, o İsa ile doğrudan teması olmuş ve öğretisini doğrudan İsa'dan
almış biriydi.
Iraneus'un
(MS.130-200) yazılarından, bu İncil'in İsa'nın doğumundan sonraki birinci ve
ikinci yüzyıllarda elden ele dolaştığı anlaşılmaktadır. Putperest Roma dininin
ve Eflâtun'un felsefesinin İsa'nın aslî öğretileri içine girmesine karşı
çıkan İraneus, Eflatuncu Valentinyanlara karşı kendi fikirlerini
desteklemek için Barnabas İncili'nden alıntılar yapmıştır.
Barnabas
İncili M.S 496 yılında Papa I.Glasius tarafından yayınlanan Decretum
Gelasianum'da Aykırı Kitap ilan edilmiştir.
Barnabas
incili Hz. Muhammed’in son peygamber olarak insanlığa yollanacağını doğumundan
75 sene once müjdelemiştir. Ayrıca Hz. Meryem’in Tanrı’nın oğlunun annesi
olmadığını sadece sıradan bir insan olduğunu, Hz. İsa’nın yeniden dünyaya
gelecek olan mesih olmadığını da yazmıştır. Tam da bu nedenle asırlar boyu
(1700 senedir) tamamen imha edilmek istenmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder