1 Aralık 2014 Pazartesi

Castel Romano Outlet - Roma



2016 yılı güncelleme:

İki gün önce yine Castel Romano'daydım. Ama bu sefer çok hayal kırıklığına uğradım çünkü fiyatlar inanılmaz artmış. Ne hayallerle gitmiştim ama eli boş döndüm. Geçen sene 15 eu olan crocs yağmur çizmeleri 35'e çıkmıştı. Ama inanılmaz rahatlıkta botları var bütün kış ayağımdan çıkmadı. Bulursanız mutlaka alın. Hatta bana da bir tane daha getirin :). Çantacılar zaten almış başını gitmiş. 100 eu'dan ucuza marka çanta yoktu bu sefer. Hugo Boss yine biraz daha uygundu (takım elbise 250 eu kadardı) ama ona da değmez. Türkiye'den taksitle alabilirsiniz en azından. Sadece Pupa ve Loreal'de makyaj malzemeleri fena değildi. Bir de Cutteridge erkek giyim biraz daha uygundu şehirdekine göre (Via del Corso'da mağazası var). Adidas ucuz sayılırdı New Balance pahalıydı (daha doğrusu Türkiye ile aynı fiyatlardı). Bunun dışında pek birşey yoktu. Pişman oldum açıkçası ama yine de siz bilirsiniz. Turla gidenler zaten götürülüyor buraya ama kendiniz gidecekseniz o kadar yola değmez bence. Kendiniz gidecekseniz de Termini istasyonundan otobüsler kalkıyor buraya. Son otobüs dönüş için akşam sekizde. Taksiler ise o saatten sonra Roma'ya müşteri almıyor sadece en yakın metro istasyonuna taksimetreyi açmadan pazarlıkla götürüyor bilginiz olsun….

Ayrıca gittiğiniz dönem de çok önemli. Ben yılbaşından önce gittim ve mağazaların neredeyse hepsi talan edilmiş gibiydi.


2015 yılı:

Castel Romano outlet şehir dışında ama Roma'nın en büyük outleti. Mimarisi biraz İstanbuldaki Viaport'a benziyor. Burayı yazma sebebime gelince gitmeden önce alışveriş seven herkes gibi bende internette bir araştırma yapmıştım ama hakkında pek bir bilgi bulamamıştım.
Özellikle kadınlar için tam bir çıldırma noktası bu alışveriş merkezi. Dünyaca ünlü bir çok marka gerçekten de inanılmaz rakamlara satılıyor. Örneğin Moschino yada Calvin Klein marka bir çantayı 25-30 eu gibi bir fiyata alabilirsiniz. New Balance ayakkabılar 30 eu, Crocs terlikler 10 eu crocs yağmur çizmeleri 15 eu gibi fiyatlarla satılıyor. Bunların dışında çikolatacılar, elektrikli ev aletleri, parfümeriler (Douglas uygundu) ve ünlü kozmetik firmalarının dükkanları da var outlette. Roma'ya giderseniz alışveriş için en uygun yerlerden birisi de burası. (mesela eşime Hugo Boss'tan bir polo yaka t-shirt'i 20 eu'ya aldık) Yakınlarında da İtalyanların ünlü Cinecitta film stüdyolarına uğrayabilirsiniz vakit olursa… Ayrıca normal indirimli fiyatların yanı sıra noel gibi bazı dönemlerde de ekstra indirimler oluyor. İtalya'da belli bir fiyatın üzerinde alışveriş yaparsanız tek seferde kdv oranını havaalanında geri alabiliyorsunuz fiş ve ürün ibrazı ile. Aklınızda bulunsun...

http://www.cinecittasimostra.it/en

http://www.mcarthurglen.com/it/castel-romano-designer-outlet/en/

Not: Fotoğraf çekmeye pek vaktim olmadı tahmin edersiniz. Bu yüzden kullandığım görseller internetten alınmıştır.
Ayrıca turla gideceklere bir tavsiye, turlar bu outlet gezisini havaalanına gitmeden hemen önce düzenliyorlar yakınlıktan dolayı. Bavulunuzda boş yer bırakın ki (yada ikinci bir boş bavulunuz olsun) havaalanı güvenliğinde sorun yaşamayın ellerinizdeki torbalarla.
Bu arada ekleme gereği hissettim tabii ki çok da ucuz olmayan markalar da var Burberry gibi. Yada swarovski uyduruktu mesela (bunun gibi birkaç mağaza daha vardı. Yorumlarda hanımefendinin dediği gibi adidas, nike pek iyi değildi örneğin). Ama aklımın kaldığı yerlerde oldu çok iyi kalite (iyi bir italyan markasıydı ama unuttum) bir deri çizmeyi 100 eu'ya almadığıma hala pişmanım mesela...

17 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de gitmeye değer mi diye fiyatları merak ediyordum.Sayenizde fikir sahibi oldum.Gelecek ay Roma'ya gideceğim,Castel Romano'yu gezi programıma eklesem iyi olacak anlaşılan.

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Merhaba, yer çok büyük ve benim zamanım da çok kısıtlı olduğu için detaylı gezemedim ama size iyi gezmeler ve alışverişler diliyorum. Bu arada vaktiniz olursa başka mağazaları yazar mısınız yorum olarak bir sonraki sefer onlara da uğrarım belki. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ben üstteki Adsız :) Roma'dan yeni döndüm.Castel Romano'ya eşim ve oğlumla gittik.Tek alışverişim bir Furla çanta oldu.159 euro ödedim.Aslında normal mağazasında indirim vardı ve 170-180 euroya inen çantalar bulunuyordu.Ben istediğim rengi bulmuşken kaçırmak istemedim.
Michael Kors, diğer outletleriyle hemen hemen aynı modeller ve fiyatlardı.170-200 euro aralığında...Giyim çok azdı,daha çok çanta vardı.New Balance'ta çok karışık renkler vardı,seçenek az, fiyatları 48-52 euroydu. Viaport ta daha uygun fiyata,daha çok model ve renk var, İstanbul'dan alırız dedik. Guess,Calvin Klein,Nike ve Adidas fakirdi diyebilirim. Elimize birşey alıp fiyatına bile bakmadık.Daha önce Milano,Münih (en çok alışveriş yaptığım),Venedik ve Londra'daki outletlere gittim,yarım günde döndüğüm tek outlet Roma oldu.Allahtan 1.45 servisi vardı ve günümüz ziyan olmadı.
Merak edenlere gidin veya gitmeyin diyemem.Mesela Bicester'a 2 kez gittim ve biri çok iyiyken diğerinde neredeyse boş döndüm.Biraz dönemle ve sezonla ilgili sanırım.En azından beğenmezseniz erken dönme şansınız var.Sevgiler...

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Tekrar merhaba adsız :) Öncelikle geri dönüş yaptığınız için bloga çok teşekkür ederim. Ne desem bilemedim açıkçası biz gittiğimizde nereye bakacağımızı şaşırmıştık ne alsak diye. Sizin alışveriş gününüz pek bizimkine benzememiş. Daha doğrusu endişelendim ve üzüldüm biraz benim yüzümden mi yarım günleri heba oldu diye. En azından günü kurtarmışsınız. Dediğiniz gibi acaba sezonla mı alakalıydı? Neyse dediğim gibi en azından günü kurtarmışsınız. Roma'nın keyfini çıkarmak hiçbir şeye değişilmez...

Tekrar çok teşekkür ederim, sevgiler...
Yeni yazılarda görüşmek üzere...

Unknown dedi ki...

Merhabalar, bu outlete nasil gidiliyor bilgi verebilirseniz cok sevinirim :)

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Merhaba Özgecan hanım, buraya ana istasyon olan Termini'den kalkan otobüslerle gidebilirsiniz. Yarım yasa saatte bir Kalkıyor. Ama ben iki gün önce gittim çok artmış fiyatlar pek fark yok şehirle. Aldıklarım 35 eu'ya crocs yağm. Çizmesi oldu sadece gutterıdge diye bir erkek mağazası şehirdekine göre daha uygundu. Aynı mağaza via del corso'da var arada 20-30 eu oynuyordu

Adsız dedi ki...

Merhaba Zeynep hanım paylaşım için tşk ederim.Sömestr tatilinde ramada olacağız inş.şehir merkezinde alışveriş yapılacak tavsiye edebileceğiniz yerler var mı acaba ? Çok teşekkür ederim şimdiden

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Merhaba adsız, şehir merkezinde via del corso en işlek caddelerden biri birçok mağaza ve alışveriş merkezi var (la rinascente gibi. Birçok marka bir arada olan bir alışveriş merkezi) İspanyol merdivenlerinin karşı caddelerinden olan via condotti'de ise pahalı marka mağazaları var. Şehir merkezinde hergün kurulan compo di fiori'de pazar, peynir vs alışverişi yapabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Cok tesekkur ederim ;)

Güneş AKDOĞAN dedi ki...

Her yol Roma'ya çıkar derler, yanlış bir tabir değil sanırım :)

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Merhaba @Güneş Akdoğan sanırım öyle :) En azından benim arada bir çıkıyor :) Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Pazar günü açıkmı acaba

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Merhaba, bildiğim kadarıyla pazar günleri de dokuza kadar acık...

bekir kırar dedi ki...

merhaba zeynep büke koç
roma ya gidiyoruz eşimle neler yapabileceğimi 3 gün de kısaca bilgi verir misiniz

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Merhaba Bekir Bey,
3 günde belli başlı yapılacak şeyleri şöyle söyleyebilirim. Öncelikle Kolezyum ve Roma Forumunu gezebilirsiniz. İnternetten yada kolezyumun hemen yanındaki büfeden Roma Pass alırsanız hem öncelikli geçiş hakkınız olur sıra beklemeden hem de ikisine de ayrı ücret ödemeden girebilirsiniz. Diğer gezilecek turistik yerler ise ispanyol merdivenleri, trevi (aşk) çeşmesi, pantheon (içini de görmek isterseniz erken saatlerde gitmenizi öneririm) ve tabi ki Vatikan ve Vatikan müzesi. Vatikan için de erken saatte giderseniz kuyruğa çok takılmamış olursunuz. Vatikan müzesi için ise çok sıra oluyor. Tavsiyem internetten önce bilet almak. Bilet çıktısını yanınızda bulundurursanız öncelikli geçiş olur. Yada uğraşamam derseniz bir iki euro fazlasına bilet kuyruğunda satıcılar oluyor onlardan alırsınız. Emanuel Anıtı ve müzesi de güzeldir. Bunların dışında Castel San Angelo da değişik bir müze . En üstünden güzel bir Roma manzarası izleyebilirsiniz. Roma Pass geçerli (roma pass'ı ulaşımda da kullanabilirsiniz). Yemek konusunda özellikle Navona meydanı (görmek için de harika), Pantheon çevresi ve Campo di Fiori çevresindeki cafeler keyiflidir. (biraz pahalı olsa da). İspanyol merdivenlerinin orada Babington tea room ve Caffe Greco turistik ve pahalı olsa da tarihleri bakımından enteresandır. Yina İspanyol merd. orada Pompi de harika tiramusular yiyebilirsiniz. Trastevere tarafında Fish Market güzel bir balık restoranıdır. Navona meydanı tarafında L'Arcano rest. ve Fatto in Casa da da italyan mutfağının güzel örneklerini tadabilirsiniz. Da Bafetto süper bir pizacıdır.

Açıkçası aklıma gelenler şimdilik bunlar. İyi tatiller dilerim. Bu arada Castel Romano outlet ne durumdadır bilmem ama noel öncesi ekstra indirimler olabilir...

Zeynep Büge Koç

Unknown dedi ki...

Harikasınız verdiğiniz bilgiler için