11 Eylül 2008 Perşembe

Foça'nın karataşına bastım...



Foça'ya hiç gitmemiştim. Hakkında pek birşey bilmediğim içinde tatil programımıza 3. Etap olarak eklenince nedense gidip gitmemekte kararsız kaldım. Ama Foça'yı görünce bu güzel hatta muhteşem yere ne kadar haksızlık ettiğimi anladım. Tam anlamıyla aşık oldum. Her yerden tarih fışkırıyordu. 200-300 yıllık taş evler kendi zamanlarının inceliğini ve güzelliğini taşımış bu şirin kasabaya. Akşamları cıvıl cıvıl sahili, muhteşem deniziyle ve o narin taş evleriyle mutlaka görülmesi gereken bir yer. Eğer giderseniz çarşısında bulunan Phokaia adlı dükkandan mutlaka zeytinyağı ve sabunlardan alın. Foça'nın birde efsanesi var. Derler ki "Foçada tam olarak nerede olduğu bilinmeyen bir karataş varmış. Bu taşa bir kere basan buraya aşık olur ve nerede yaşarsa yaşasın Foça'ya geri döner, hayatının geri kalan kısmını burada geçirirmiş". 
Sanırım bende Foça'nın karataşına bastım...

2 yorum:

! Zelisin gezi defteri ! dedi ki...

Phokaia foklar ülkesi demekmiş.Önceden buraya foklar çok sık uğrarmış:)

Yunanlı tarihçi heredotta günesin en güzel battığı yer foça'dır der...

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Foça gerçekten de harika. Senin de dediğin gibi Phokaia'nın anlamı oymuş. Hatta Foça'da bu isimde markayla zeytinyağı ve el yapımı sabun satan çok sevimli bir dükkan da var...