14 Ekim 2008 Salı

Ordu

Ordu konaklayacağımız yerlerden biriydi. Kente kuşbakışı bakmak için Boztepe'ye çıktık. Ordu da maalesef betonlaşmadan fazlasıyla nasibini almış. Ama boztepe'de güzel bir kır kahvesi var. Bir de küçük hayvanat bahçesi kurmuşlar. Özellikle yaz akşamlarında çok keyifli bir yer olduğuna eminim. Her neyse boztepede çaylarımızı içtikten sonra otele yerleşmeden önce güzel bir yemek yiyelim dedik. Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Mıdı'nın Yeri'ne gittik. Ama bütün yolculuğumuz boyunca yemek konusundaki talihsizliğimiz yine peşimizi bırakmadı. Bu seferde lokanta bayrama hazırlık sebebiyle kapalıydı. Kentte birkaç restoran gezdikten ve hepsinden kapalı cevabı aldıktan sonra zor bela açık olan bir yer bulduk. (Kalacağımız otelde de yemek servisi bitmişti) Atherina restorantta karınlarımızı doyurduktan sonra otelimize yerleşmek için yola çıktık. Allahtan otelimiz gerçekten güzel bir oteldi de yorgunluğumuzu atabildik. Orduda gezilecek çok yer olduğunu duyduk. Ama zamanımızın yetersizliğinden ayrıntılı gezimizi dönüş yolumuza bıraktık. Gidenler için görülmesi gereken yerlerin başında Düz Mahalle, Aziziye, Taşbaşı ve Zafer-i Milli geliyor. Eski evlerden örnekler görülebilir. Taşbaşı kültür merkezi eski bir Rum-Ortodoks kilisesinden dönüştürülmüş. Ordu müzesi de görülecek yerler arasında.
Nerede Kaldık: Balıktaşı Otel 0.452.223 06 11
Nerede Yenir: Mıdı'nın Yeri (Her ne kadar biz burada yemesek de bir arkadaşımız çok methetti)
Atherina Restorant
Ne alınır: En başta fındık elbette ve el işi ürünler.