29 Ekim 2014 Çarşamba

San Gimignano / İtalya




San Gimignano Toscana bölgesinde Siena'ya bağlı bir ortaçağ kasabası. Kasaba "ortaçağın manhattan'ı" olarak anılıyor. Bunun sebebi ise New York gökdelenlerini andıran meşhur kuleleri. Kasabanın tamamı surlarla çevrili ve bir tepenin üzerine kurulu. Bütün yapılar 14.yy'dan kalma. Kuleler 12.yy'da dikilmeye başlanmış. Şehrin zengin aileleri zenginliklerini ve güçlerini göstermek için kule yaptırırlarmış. Kule ne kadar yüksekse aile de o kadar zenginmiş. Bu kuleler ilk yapıldığı zamanlarda 72 adetmiş fakat günümüze sadece 14 tanesi ulaşabilmiş. San Gimignano hakikaten de enteresan bir şehir insanları ve günümüz dükkanlarını silerseniz kafanızda gerçekten de bir ortaçağ kasabasına düşmüş gibi hissedebilirsiniz. Şehrin içine arabaların alınmaması da buna bir etken sanırım. Ayrıca da çok turistik bir kasaba. Her yerde hediyelik eşya dükkanları var  ve bazıları bizim büyük şehirlerimizde bile olmayan markalar (yağmurda çok ıslandığım ve yanımda yedek de olmadığı için normalde hayatta almayacağım bir t-shirt'e sırf Vespa markalı diye 20 küsür EU vermek zorunda kaldım). Bunun yanı sıra San Gimignano Toscana bölgesinden dolayı şarap bağları ile ünlü. Çok güzel şarapları 5 Eu gibi bir fiyata buradan alabilirsiniz.
Hatta ana meydana çıkan yokuştaki şarküteriyi önerebilirim. Burada çeşit çeşit şarap ve peyniri tadabilirsiniz de. Ben buradan krema kıvamında bir şişe balsamic sirke aldım mesela 8 eu'ya ve daha sonra çok pişman oldum niye daha çok almadım diye. Ayrıca dünyanın en iyi dondurmacısı olarak bilinen ünlü dondurmacı Dandoli'de burada. Kapıdaki kuyruğu beklemeye sabrınız varsa gelatosunu deneyebilirsiniz. Benim o kadar sabrım yoktu ama Picca Pizza da yemeden duramadım. Burada kocaman pizzanızı dilim olarak alıyorsunuz ve ayakta yiyorsunuz oturacak yer yok. (mesela burada da pişman oldum ikinciyi yemediğime). San Gimignano'da enteresan olan diğer bir şeyse küçücük kasabada üç tane işkence müzesi olması. Vakitsizlikten gezemesek de bir dahaki İtalya gezimize burayı da ekledik ve daha detaylı gezmeyi kafamıza koyduk.



İncelemek isteyenler için San Gimignano'nun bir de web sayfası var:
http://www.sangimignano.com/en/

San Gimignano alışveriş:
Şarap sevenlerdenseniz çok uygun fiyatlara kaliteli şaraplar bulabilirsiniz. Peynirleri de çok lezzetli. Bunun dışında seramikleri çok ünlü ve her yerde çok güzel seramik işleri var biraz pahalı olsalar da...
Butik pizzacılarda pizza yemeyi, Dandoli'nin dondurmasından tatmayı ve meydanda bulunan dilek kuyusunda dilekte bulunmayı da unutmayın....

Bir sorun nedeniyle daha önce şarküteri fotoğraflarını ekleyememistim. Önerdiğim yeri fotoğraflarda görebilirsiniz




Ayrıntılı San Gimignano ve diğer gezi fotoğraflarına ana sayfada bulunan instagram adresinden ulaşabilirsiniz...

Hiç yorum yok: